Този път действието се развива в колониална Северна Америка,където за абсолютен контрол върху огромната територия се борят англичани,испанци и французи.В такова превратно за континента време не е никак хубаво да си от местното индианско население-колонизаторите обичат да грабят земя,а потърпевши най-често са местните.Докато испанците и англичаните наричат индианците зверове и присвояването на богатства е единствената им движеща сила,французите успяват не само да се сприятелят с индианците,но и да ги привлекат за съюзници във войната против споменатите варвари.З съжаление те,подобно на първите заселници-холандците,са разбити от великата тогава Британска империя,и се задоволяват с "малката" Канада.
По това време изгрява звездата на Ratonhnhaké:ton,местен индианец,който е принуден да избива англичаните,защото те искат да присвоят земята на неговото племе.Още като малък
той вижда с очите си как англичаните изгарят селото му и убиват майка му.Оттогава Ratonhnhaké:ton си поставя за цел да избие лидерите на англичаните,които не особено изненадващо,са тамплиери.
Само че без умения убиец не се става.Ratonhnhaké:ton търси и намира асасина Ахил,който го обучава и го включва в ордена на убийците.Преименува индианеца на Конър,за да не го подозират за неговия произход.Дотук с общото с досегашните игри.
Изненадващо първите няколко Sequence-a управляваме не Конър,а баща му Хейтъм,който е лидерът на Тамплиерите и основна мишена на Конър.Хейтъм е опитен и има бая мисии с него,но не можах да се отърва от чувството,че това въведение е напълно излишно.Единственото по-важно нещо е,че Хейтъм се среща с местна жителка,която по-късно му ражда син-Ratonhnhaké:ton .
След това играем с Конър по време на неговото детство и на тийнейджърските му години-учим се на основни неща от геймплея и опознаваме културата на индианското племе.Тази част от играта също е излишна-има повече игра,отколкото сериозни неща,заради които да си струва изиграването.
ЧАК ОТ SEQUENCE 6 Конърчо става мъж и отива да търси Ахил.Значи,от 13 части,на колкото са разделени мисиите,в половината не правим нищо съществено.Браво,Юбисофт,точно това искахме!
Мисиите са малоумни.Почти всичките.Конър,за разлика от Алтаир и Езио,е абсолютен непукист.Стига да заплашва племето му,всеки ще падне под ножа,независимо дали патриот(както наричат бунтовниците)или колонист.
Можете да се сбиете и с двете страни,което е много странно.Когато превзех форта на Бостън(охраняван от пет човека накуп)получих съобщение,че фортът е ОСВОБОДЕН,но когато съобщението се разкара забелязах,че войниците на патриотите съшо са изобразени с червени точици,т.е. врагове,и няма файда да освобождаваш каквото и да е.
Основното оръжие на Конър е томахавката.Достъпни са и някои други-пистолет,скритите остриета,както и която пушка докопате.
Тук обаче настъпва поредното разочарование-Конър е абсолютен бог в битките по две причини:Първо-противниците,дори да са по двадесет човека,налитат един след друг.Това довежда до бързо умъртвяване на нещастника и преминаване към следващия,тъй като почти всяка контраатака убива.Второ-допълнително са улеснили бойната система.Конър може да затрива по четирима души скриптирано,защото ако убие един,Конър подскача на следващия и не следва съпротива.За да компенсират леснотата на битките,Юби са вкарали и такива,които не могат да се убият с обикновена атака(офицери,шотландци,наемници).Тъжното е,че те мрат с един изстрел на пистолета,а ако Конър набара пушка,онези просто няма да се върнат живи.Затова пък Конър понася изстрел от пистолет или пушка на една крачка и отказва да мре.Той е болен от синдром на полубога.
Така мисиите,които и без това дразнят(защото сте бавачка на който си иска),се обезсмислят,защото във всичките има бойни сцени.Е,хубаво е поне,че можете да преминете през тунелите на града и да достигате до конкретното място на мисията.Но това го имаше и в предходната част(II).
Kaкво остава,като махнем основните мисии?Страничните.Не по-малко глупави са.Като изключим новоте игри и тези мисии,които ви правят наемен убиец,другите са сложени ей така.Ще дам примери-в Ню Йорк имате странични мисии,в които трябва да,забележете,убиете определен брой кучета(също новост в играта),или да изгорите заразени одеала(!!).Трябва ли да казвам още?
Има и система за търгуване,която е мизерия и половина.Безсмислена е и ми напомня за
правенето на бомби в Revelations-някак си статична екстра без особено приложение.От нея се правят много пари,но човек в тази игра и убитите да преджобва,повече ще печели.
Единственото положително нещо в играта са ловът и мисиите,в които управлявате кораб.
Ловът ви дава възможност да се заврете в гората и да ловите каквото душа ви иска.Има страшно много животински видове,но те се делят на тревопасни и хищници.Първите са експерти в бягството от ловеца(сърни,зайци),а другите ви нападат,като ви видят(мечки,вълци).Можете да привличате животните с храна или да им залагате капани.Убийството от засада също е вариант с лъка на Конър.
Когато бъдете нападнати от хищник,трябва успешно да изиграете една мини-игра.Ако успеете,ще убиете животното.Когато убиете някакво животно,остава да го скалпирате и ловът се счита за успешен.Като си говорим за мини-игри,тази за ключалките е неприложима.Просто няма толкова тромаво нещо.Избягвах да я използвам,освен когато ми се налагаше.
Мисиите с корабите са другата сила на играта.Конър става капитан на един кораб и можете да изпълнявате най-различни мисии.Някои от тях изискват да вземете участие в исторически битки,други са странични и ще се биете с пирати или ще разследвате мистерии.Можете да сменяте скоростта на кораба на максимална и намалена,предназначена за пространства със силни ветрове.Намалената скорост е предназначена и за по-добра маневреност сред скали,например.Имате право на две атаки-едната с топовете,а другата с едно оръдие,което има невероятна точност,но прави по-малки поражения.Можете и да сменята снарядите на оръдията,а като ви обстрелват можете да заповядате на екипажа да се прикрие и така да се измъкнете от по-големи щети по кораба и екипажа.Абордажът също е вариант.
Тази игра е пародия с историята-още в самото начало се срещате с Бенджамин Франклин,който се оплаква като свекърва,че алманахът му е съсипан и ви моли да съберете страниците му.Джордж Вашингтон пък е женичка и се крие като мишка от бойните действия.Затова пък знае да дава мисии.И това са бащите на нацията???
Тамплиерите също не са цвете за мирисане.Когато управлявате Хейтъм той е дипломатичен и дори може да ви стане симпатиче.Когато го срещате с Конър се показва като болен от бяс и убива всеки срещнат.Ужас.Самият Конър първо действа,после мисли.Чарлз Лий е злобен комплексар,а другите са толкова безлични!Същото важи за патриотите.Почти за никой герой не мога да кажа,че се запомня.
Достъпните градове са два-Бостън и Нй Йорк.И в двата има доста неща за правене,както обикновено.Другите достъпни области са къщата на Ахил и обширната територия между нея и градовете.
Завършекът е най-разочароващото нещо.Дори няма да коментирам.Дезмънт,баща му,Ребека и Шон са много слабо представени.Почти след всяка част играете с Дезмънт,но няма почти никакъв смисъл.Само мисията,в която Дезмънт спасява баща си,е смислена.
Мултиплейъра не го опитах,но казват,че бил подобрен значително.Браво,но ако ме питате мен,соловата игра винаги е била сърцевината точно на тази поредица.
Оценка няма да давам,тъй като съм изиграл само кампанията,но като заключение мога да кажа само,че съм много разочарован.Дано да не продължат поредицата.
За едно нещо не си прав, братле - вкарал си сериозен спойлер за Хейтъм... Това е един от двата хубави момента в тая игра и ти го разваляш, като го споменаваш в ревюто си...
ОтговорИзтриване...за което се извинявам.
ОтговорИзтриване