Translate To Your Language!

четвъртък, 10 октомври 2013 г.

И те са като другите...


Да си корпоративен гигант е мечта за всяка компания. Всички знаем кои са Майкрософт и Епъл. Знаем също така, че и двата гиганта са започнали буквално от нищото. Е, днес тези две компании печелят дори само с името си и всички ги обичат.
Когато завием в посока game индустрията, нещата загрубяват. Компаниите никнат като гъбки след дъжд и всеки иска своето място под слънцето. Почти всяка година изгрява звездата на някаква група талантливи момчета и момичета, които с игрите си печелят сърцата на публиката. И те се разрастват ...
Дотук добре. Всеки има право да стане Някой. Лошото е, че вместо да градят собствен образ и път на развитие (има и такива, но малко), повечето компании решават да подражават на "батковците" в бранша. Кои са те? Мда, Electronic Arts.
Не знам защо, но за каквото и да се говори, стига да е свързано с игрите, винаги се стига до тези две гадни буквички (ЕА). Признавам, те са най-голямата компания и по тази причина тяхната дума е закон в индустрията.
Това очевидно много е засегнало конкурентите им Ubisoft, които в последно време се показват в абсолютно непозната светлина. Въпреки чутовните си усилия френският гигант така и не можа да стане по-по-най при видео-игрите. Всъщност, Юби се закотвиха твърдо на третото място, след като се появи чудовищното обединение, наречено Activision Blizzard. Нека да поясня защо.
След като Activision Blizzard видя бял свят, нямаше как да не се превърне в новия колос на сцената. Активижън отдавна са си боклуци, които изкарват игри само за единия кеш, но ако са имали някаква сила, то това са игрите за супергерои, които изкарваха. Тези игри винаги бяха много търсени и често бяха най-малко приемливи. Близърд са били и ще си останат абсолютни чудовища, изкарващи хит след хит. Да, WoW най-вероятно ще умре, но какво ги интересува Близърд, при положение, че имат Diablo и Starcraft?? Е, обединете тези две, без съмнение успешни, компании и получавате титана, заемащ второто място.
Ubisoft спечелиха уважението ми много отдавна с първия Принц на Персия (2003 г.). Останали са в спомените ми като компанията, която се бореше със собствени идеи и франчайзи, което логично ги правеше едни от най-големите.
Какво се промени? Както писах по-горе, разочаровали са се хората. И има защо. Пазарът е по-хищнически от всякога. Всеки, който "оцелява" благодарение на нови идеи, може да е история утре. Или поне така диктуват ЕА и Activision Blizzard.
Ubi се предадоха. Те осъзнаха, че с честен труд и много поредици не става.
Тази промяна във вижданията на компанията се забеляза, по МОИ виждания, след пускането на Assassin's Creed II. Изведнъж започнаха да продават продължения, които бяха, разбира се, на едно много високо ниво (единствената оакана от Ubi поредица e TMNT), но без НИКАКВИ нововъведения. А както знаем, "още от същото" работи до едно време, после втръсва. В резултат на което Assassin's Creed III e провал (защото спрат ли веднъж да работят сериозно и концентрирано, отсега нататък всичко ще е глупост). А ще правят нови игри от тази поредица. Нямам думи.
Другите две известни поредици на компанията - Far Cry & Tom Clancy's Splinter Cell като че ли вървят по същата ниша. Не ме разбирайте погрешно, Far Cry 3 и  Splinter Cell: Conviction са страхотни игри. НО направете си сметка: щом (докато) тези поредици се продават добре, постоянно ще виждаме нови игри. А това не е хубаво и напомня на ЕА.
Да не говорим за прочутия им провал Uplay и защитната система, която скъса нервите на милиони. Мразим я, не я щем!
Ubi направиха и ОГРОМНАТА грешка да създадат "убиеца (как не)" на GTA V - WatchDogs.
Този ход показва, че може би онази оригиналност от миналото е изчезнала. Никой не е побеждавал GTA и надали някой ще я победи. Но щом французите искат да си премерят силите с Краля на жанра, нека опитат. Независимо от резултата на тази битка, има само едно заключение:
UBISOFT, който аз познавах преди, е мъртъв.


Няма коментари:

Публикуване на коментар