Translate To Your Language!

неделя, 2 декември 2012 г.

Assassin's Creed III-Kaквоо???

В момента съм бесен на Юбисофт.Сериозно.Защо,питате?Защото Assassins' Creed III не може да стъпи на малкия пръст на своите предшественици.Да,до толкова са оплескали играта!
Този път действието се развива в колониална Северна Америка,където за абсолютен контрол върху огромната територия се борят англичани,испанци и французи.В такова превратно за континента време не е никак хубаво да си от местното индианско население-колонизаторите обичат да грабят земя,а потърпевши най-често са местните.Докато испанците и англичаните наричат индианците зверове и присвояването на богатства е единствената им движеща сила,французите успяват не само да се сприятелят с индианците,но и да ги привлекат за съюзници във войната против споменатите варвари.З съжаление те,подобно на първите заселници-холандците,са разбити от великата тогава Британска империя,и се задоволяват с "малката" Канада.
По това време изгрява звездата на Ratonhnhaké:ton,местен индианец,който е принуден да избива англичаните,защото те искат да  присвоят земята на неговото племе.Още като малък
той вижда с очите си как англичаните изгарят селото му и убиват майка му.Оттогава Ratonhnhaké:ton си поставя за цел да избие лидерите на англичаните,които не особено изненадващо,са тамплиери.
Само че без умения убиец не се става.Ratonhnhaké:ton търси и намира асасина Ахил,който го обучава и го включва в ордена на убийците.Преименува индианеца на Конър,за да не го подозират за неговия произход.Дотук с общото с досегашните игри.
Изненадващо първите няколко Sequence-a управляваме не Конър,а баща му Хейтъм,който е лидерът на Тамплиерите и основна мишена на Конър.Хейтъм е опитен и има бая мисии с него,но не можах да се отърва от чувството,че това въведение е напълно излишно.Единственото по-важно нещо е,че Хейтъм се среща с местна жителка,която по-късно му ражда син-Ratonhnhaké:ton .
След това играем с Конър по време на неговото детство и на тийнейджърските му години-учим се на основни неща от геймплея и опознаваме културата на индианското племе.Тази част от играта също е излишна-има повече игра,отколкото сериозни неща,заради които да си струва изиграването.
ЧАК ОТ SEQUENCE 6 Конърчо става мъж и отива да търси Ахил.Значи,от 13 части,на колкото са разделени мисиите,в половината не правим нищо съществено.Браво,Юбисофт,точно това искахме!
Мисиите са малоумни.Почти всичките.Конър,за разлика от Алтаир и Езио,е абсолютен непукист.Стига да заплашва племето му,всеки ще падне под ножа,независимо дали патриот(както наричат бунтовниците)или колонист.
Можете да се сбиете и с двете страни,което е много странно.Когато превзех форта на Бостън(охраняван от пет човека накуп)получих съобщение,че фортът е ОСВОБОДЕН,но когато  съобщението се разкара забелязах,че войниците на патриотите съшо са изобразени с червени точици,т.е. врагове,и няма файда да освобождаваш каквото и да е.
Основното оръжие на Конър е томахавката.Достъпни са и някои други-пистолет,скритите остриета,както и която пушка докопате.
Тук обаче настъпва поредното разочарование-Конър е абсолютен бог в битките по две причини:Първо-противниците,дори да са по двадесет човека,налитат един след друг.Това довежда до бързо умъртвяване на нещастника и преминаване към следващия,тъй като почти всяка контраатака убива.Второ-допълнително са улеснили бойната система.Конър може да затрива по четирима души скриптирано,защото ако убие един,Конър подскача на следващия и не следва съпротива.За да компенсират леснотата на битките,Юби са вкарали и такива,които не могат да се убият с обикновена атака(офицери,шотландци,наемници).Тъжното е,че те мрат с един изстрел на пистолета,а ако Конър набара пушка,онези просто няма да се върнат живи.Затова пък Конър понася изстрел от пистолет или пушка на една крачка и отказва да мре.Той е болен от синдром на полубога.
Така мисиите,които и без това дразнят(защото сте бавачка на който си иска),се обезсмислят,защото във всичките има бойни сцени.Е,хубаво е поне,че можете да преминете през тунелите на града и да достигате до конкретното място на мисията.Но това го имаше и в предходната част(II).
Kaкво остава,като махнем основните мисии?Страничните.Не по-малко глупави са.Като изключим новоте игри и тези мисии,които ви правят наемен убиец,другите са сложени ей така.Ще дам примери-в Ню Йорк имате странични мисии,в които трябва да,забележете,убиете определен брой кучета(също новост в играта),или да изгорите заразени одеала(!!).Трябва ли да казвам още?
Има и система за търгуване,която е мизерия и половина.Безсмислена е и ми напомня за
правенето на бомби в Revelations-някак си статична екстра без особено приложение.От нея се правят много пари,но човек в тази игра и убитите да преджобва,повече ще печели.
Единственото положително нещо в играта са ловът и мисиите,в които управлявате кораб.
Ловът ви дава възможност да се заврете в гората и да ловите каквото душа ви иска.Има страшно много животински видове,но те се делят на тревопасни и хищници.Първите са експерти в бягството от ловеца(сърни,зайци),а другите ви нападат,като ви видят(мечки,вълци).Можете да привличате животните с храна или да им залагате капани.Убийството от засада също е вариант с лъка на Конър.
Когато бъдете нападнати от хищник,трябва успешно да изиграете една мини-игра.Ако успеете,ще убиете животното.Когато убиете някакво животно,остава да го скалпирате и ловът се счита за успешен.Като си говорим за мини-игри,тази за ключалките е неприложима.Просто няма толкова тромаво нещо.Избягвах да я използвам,освен когато ми се налагаше.
Мисиите с корабите са другата сила на играта.Конър става капитан на един кораб и можете да изпълнявате най-различни мисии.Някои от тях изискват да вземете участие в исторически битки,други са странични и ще се биете с пирати или ще разследвате мистерии.Можете да сменяте скоростта на кораба на максимална и намалена,предназначена за пространства със силни ветрове.Намалената скорост е предназначена и за по-добра маневреност сред скали,например.Имате право на две атаки-едната с топовете,а другата с едно оръдие,което има невероятна точност,но прави по-малки поражения.Можете и да сменята снарядите на оръдията,а като ви обстрелват можете да заповядате на екипажа да се прикрие и така да се измъкнете от по-големи щети по кораба и екипажа.Абордажът също е вариант.
Тази игра е пародия с историята-още в самото начало се срещате с Бенджамин Франклин,който се оплаква като свекърва,че алманахът му е съсипан и ви моли да съберете страниците му.Джордж Вашингтон пък е женичка и се крие като мишка от бойните действия.Затова пък знае да дава мисии.И това са бащите на нацията???
Тамплиерите също не са цвете за мирисане.Когато управлявате Хейтъм той е дипломатичен и дори може да ви стане симпатиче.Когато го срещате с Конър се показва като болен от бяс и убива всеки срещнат.Ужас.Самият Конър първо действа,после мисли.Чарлз Лий е злобен комплексар,а другите са толкова безлични!Същото важи за патриотите.Почти за никой герой не мога да кажа,че се запомня.
Достъпните градове са два-Бостън и Нй Йорк.И в двата има доста неща за правене,както обикновено.Другите достъпни области са къщата на Ахил и обширната територия между нея и градовете.
Завършекът е най-разочароващото нещо.Дори няма да коментирам.Дезмънт,баща му,Ребека и Шон са много слабо представени.Почти след всяка част играете с Дезмънт,но няма почти никакъв смисъл.Само мисията,в която Дезмънт спасява баща си,е смислена.
Мултиплейъра не го опитах,но казват,че бил подобрен значително.Браво,но ако ме питате мен,соловата игра винаги е била сърцевината точно на тази поредица.
Оценка няма да давам,тъй като съм изиграл само кампанията,но като заключение мога да кажа само,че съм много разочарован.Дано да не продължат поредицата.

2 коментара:

  1. За едно нещо не си прав, братле - вкарал си сериозен спойлер за Хейтъм... Това е един от двата хубави момента в тая игра и ти го разваляш, като го споменаваш в ревюто си...

    ОтговорИзтриване
  2. ...за което се извинявам.

    ОтговорИзтриване